18 de juliol del 2011

Il Mostro di Firenze (El Monstre de Florència)

Aquests dies a la platja he pogut llegir molts llibres (quines ganes tenia d’empapar-me de literatura). Avui us porto un que en realitat vaig llegir abans, més o menys quan vaig acabar selectivitat i del que fa temps que vull fer una ressenya.

El llibre es titula El Monstre de Florència (Il Mostro di Firenze) i està escrit per Douglas Preston amb la col·laboració de Mario Spezi. El llibre en realitat no és una novel·la, sinó una investigació real novel·lada. El llibre tracta sobre la investigació dels assassinats de l’anomenat Montre de Florència, assassí en sèrie que va actuar en aquesta zona de la Toscana entre els anys 70 i els 80 emportant-se de 14 a 16 vides (ja que també es creu que va actuar en un altre crim però això s’entén millor llegint). La història està partida en dos: primer de tot la investigació d’aquells temps feta per la policia i pel periodista italià Mario Spezi - que pels seus articles va ser reconegut com l’expert sobre el Monstre i ell mateix va posar-li el sobrenom en un dels seus escrits- , i la investigació feta a partir de l’any 2000 per Douglas Preston i Mario Spezi.

La lectura és lleugera. Amb la trepidant literatura del periodista Preston t’introdueixes en la Torcana i sembla que estàs allà, sentint la pau interior, menjant pasta amb la posta del sol al costat d’unes vinyes i investigant uns casos d’assassinat al costat de la teva nova casa de camp. Ho té tot.

Es tracta d’una història increïblement real, i, de veritat, us juro que sembla mentida que sigui real. No ho dic pels assassinats, als que ja estic acostumada en les meves lectures sobre assassins en sèrie, sinó per la manera que té la policia italiana d’investigar, tant en aquells moments com en aquests sembla que la bogeria domini en les investigacions. La de coses surrealistes que van arribar a passar al voltant d’aquest cas i no sé jo si segueixen passant. Diuen que el cas del Mostro va destrossar moltes vides, no solament de víctimes i familiars, sinó de tot tipus d’implicats. Quan llegeixes el llibre entens el perquè.

Mario Spezi i Douglas Preston

Si t’agraden les històries d’assassinats, siguin reals o no, és un llibre que et recomano molt ferventment. I si no, també. De debò que paga la pena llegir-lo, perquè no solament us agradarà, sinó que a més el llegireu en un no-res, ja que la lectura no és gens difícil. I qui sap, potser us enganxeu com jo a les maquiavèl·liques històries d’assassins en sèrie que no et deixen dormir per la nit i et fan desconfiar de qualsevol que es creui en el teu camí...no, en realitat no és així, són horribles, però el tema és realment    fascinant.                                                                                     

Per cert, si us agrada el tema dels assassins en sèrie us recomano un llibre molt bo que em va ajudar molt en la meva investigació sobre la ment dels criminals: Asesinos en serie de Robert Ressler (un dels criminòlegs de l’FBI que va posar de moda el perfil psicològic). És un llibre increïble que us traslladarà a algunes de les històries més increïbles dels assassins en sèrie americans i algun d’estranger i que us mostrarà com és realment la ment d’un assassí, bé, el poc que es coneix d’aquesta.

egaara...

PS – M’he enterat de que tenen intenció de fer una pel·lícula sobre el llibre (el del Mostro) amb en Goerge Clooney de protagonista (em pregunto de qui fará?...). Ja m’informaré millor i aviso!

4 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Espero que t'agradi el llibre, ja et dic, a mi em va encantar (però també perquè sóc aficionada a aquestes històries). Espero que et vagi genial a la Toscana! Florència és una meravella, t'encantarà!!

    ResponElimina
  3. Estava de vacances a Menorca i per això no m'he passat pel teu blog! No hi havia Wi-fi a l'hotel! Em sap greu, no hi he pogut fer res!
    Ara ja tornaré a estar per aquí!

    Joana

    ResponElimina
  4. Tens un premi al blog. Pàssa't!!

    www.lasmejorescosasalamanecer.blogspot.com

    Petons!

    ResponElimina