14 de gener del 2013

Un any ple de literatura

Primer de tot, bon any a tothom, uns 14 dies més tard. Segon, torno a vosaltres després d'un semestre d'estrés. Ja sé que sempre poso la mateixa excusa però us asseguro que no és pas una excusa, la universitat és molt gelosa de la gent i no em vol deixar tranquila.

En fi, l'entrada d'avui la vull dedicar a tots els llibres que m'he llegit durant el 2012, que ha estat un any molt fructuós literariament parlant: he acabat amb les novel·les d'Austen, he descobert G.R.R Martin, he redescobert Tolkien, m'he endinssat en el món dels clàssics com Dickens, Stevenson o Conrad i molts altres grans autors.

Així que farem una llista dels llibres d'aquest 2012 (que al final no van arribar a 50 com jo volia, vaig fallar estrepitosament).


  1. Emma - Jane Austen
  2. The Hunger Games (The Hunger Games #1) - Suzanne Collins 
  3. Real Murders - Charlaine Harris
  4. Catching Fire (The Hunger Games #2) - Suzanne Collins
  5. Mockingjay (The Hunger Games #3) - Suzanne Collins
  6. Me before You - Jojo Moyes
  7. Persuasion - Jane Austen
  8. Look Back in Anger - John Osborne
  9. A Great Terrible Beauty (Gemma Doyle #1) - Libba Bray
  10. Medea - Eurípides
  11. Contes Russos - Francesc Serés
  12. Breu Història de l'Antiga Roma - Joan Oller
  13. The Remains of the Day - Kazuo Ishiguro
  14. A Game of Thrones (A Song of Ice and Fire #1) - G.R.R Martin
  15. The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
  16. Lady Susan - Jane Austen
  17. A Clash of Kings (A Song of Ice and Fire #2) - G.R.R Martin
  18. Bajo las Estrellas - Ana Iturgaiz
  19. Atonement - Ian McEwan
  20. Darke (Semptimus Heap #6) - Angie Sage
  21. Jane Austen's Universal Truths - Susan Hart-Byers
  22. The Patt Hobby Stories - Scott Fitzgerald
  23. Wendy - Karen Wallace
  24. Matilda - Roald Dahl (rellegida)
  25. The BFG - Roald Dahl
  26. Oliver Twist - Charles Dickens
  27. The Halloween Tree - Ray Bradbury
  28. The Tenant of Wildfell Hall - Anne Brontë
  29. The Happy Prince - Oscar Wilde
  30. Lyra's Oxford - Philip Pullman
  31. The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde - Robert Louise Stevenson
  32. Heart of Darkness - Joseph Conrad
  33. The Hobbit - J.R.R. Tolkien (rellegida)
D'entre ells destaco Emma i Persuasion de Jane Austen, els dos de A Song of Ice and Fire de G.R.R Martin, que em té totalment enganxada, Atonement d'Ian McEwan, un dels millors llibres d'aquest 2012 sens dubte (i una gran pel·lícula protagonitzada per Keira Knightley i James McAvoy) i The Hobbit, de Tolkien, que m'ha sorprès engantxant-me aquest segon cop encara més que el primer, una vertadera obra d'art. També The Remains of the Day, de Kazuo Ishiguro, el qual pensava que m'avorriria i em va sorprendre molt, una lectura meravellosa. I finalment The Tenant of Wildfell Hall d'Anne Brontë, la menys coneguda de les germanes Brontë però pel que he pogut comprovar, la millor de les tres.

Per aquest 2013 les meves intencions són: a termes generals, acabar amb l'obra de Tolkien (que ja toca i tinc moltes ganes), acabar amb els llibres publicats de A Song of Ice and Fire, i acabar amb Roald Dahl també. I llegir-me tots aquells clàssics i no tan clàssics que tinc pendents. A veure com va la cosa.

En qualsevol cas, us desitjo un 2013 molt literari!

Laura


3 comentaris:

  1. Bé, encara que no hagis arribat als 50 llibres, felicitats! 33 llibres no són pocs!! :)
    A mi també m'agrada força Jane Austen, i tinc pendent de llegir els llibres de G.R.R.Martin. A més, he decidit donar una segona oportunitat al Hòbbit, ja que fa uns anyets que el vaig llegir, a veure si aquesta segona lectura m'agrada més que la primera...
    Un petó!

    Joana

    ResponElimina
  2. Ai!! M'havia perdut aquest post!! Tant que m'agraden a mi aquests llistats de lectures!!

    Coincidim en El Hobbit i Oliver Twist :-)

    Ei, tu que ets una experta en Jane Austen... Tinc un problema... Ufff... Resulta que una blogaire, la Rits va explicar que el seu llibre preferit de tots els que ha llegit en tota la seva vida era orgullo y prejuicio de Jane Austen.

    Jo, que no puc comprar-me massa llibres (per no dir cap) vaig pensar en demanar-lo a algú. Li vaig comentar a una amiga de la Parròquia, que li agrada molt llegir i em va dir que el tenia. I em ve amb un volum maquíssim... i jo li dono les gràcies i tal... primer volia acabar el que estic llegint ara (Rebecca de Daphne de Maurois) però vaig agafar el llibre per fer-li una ullada i veig que el que m'ha portat és "Sentido y sensibilidad"... Noooooooooooooooo!!

    Què faig? Li torno i li pregunto si té l'altre?... Aprofito i, ja que me l'ha deixat, el llegeixo? :-)

    En fi, ja diràs alguna cosa...

    Ah, si d'aquí unes setmanetes t'animes a llegir David Copperfield... pots passar per aquí :-))

    ResponElimina
  3. Guau! Quina quantitat de llibres vas llegir l'any passat! Així m'agrada, filla meva (:

    Jo últimament tinc bastant abandonada la lectura, però quan pugui m'agradaria llegir-me El Hobbit, Orgull i prejudici i Rayuela (de Julio Cortázar), entre alguns altres (sobretot em vull mirar llibres de poesia, encara que no conec gaires autors) A veure quan m'apropo a la biblioteca i investigo una mica!

    Espero que aquest estiu tinguis temps de llegir força i a veure si fas un altre rècord literari ;)

    Tinc ganes de veure't jaa! Et missejo molt! Una forta abraçada,

    Charlotte.

    ResponElimina